do's en don'ts
08/04/2015
Als jouw klanten nooit zeggen dat het te duur is, dan ligt jouw prijs waarschijnlijk te laag :-) 0 reactie(s)

do's en don'ts
02/09/2014
Hoe meer informatie je geeft, hoe meer de klant heeft om over na te denken... en hoe groter de kans is dat het verkoopgesprek eindigt met "ik zal er eens over nadenken" 0 reactie(s)

do's en don'ts
01/09/2014
Hoe langer het verkoopgesprek duurt, hoe minder kans dat je die dag de deal krijgt... 0 reactie(s)

do's en don'ts
14/06/2013
Laat het verkopen over aan enthousiaste mensen die van verkopen houden. Anders wordt verkopen al snel gereduceerd tot een administratief proces. Verkoopmanagement idem :-) ... 0 reactie(s)

do's en don'ts
14/06/2013
Veel verkopers denken "Wat ik niet wil als klant, dat doe ik ook niet met mijn klanten"... Helaas is dit een foute gedachte in verkoop. De meeste mensen denken namelijk niet zoals jijzelf :-) ... 0 reactie(s)

do's en don'ts
19/04/2013
Wie kleding verkoopt zegt niet "die broek staat u goed", maar wel "u ziet er goed uit in die broek". Kwestie van de klant centraal zetten, en niet het product :-) 2 reactie(s)

do's en don'ts
10/04/2013
Als de klant vraagt "kunnen jullie dit?", antwoordt dan best met "dat soort dingen doen we geregeld". Dus niet "ik zal intern eens vragen of het kan..." 0 reactie(s)

do's en don'ts
04/10/2012
Praat over je product, en je krijgt een offerte-aanvraag voor je product. Luister naar de klant, en je krijgt een deal! 0 reactie(s)

do's en don'ts
20/06/2012
Veel verkopers zijn te verlegen, bescheiden of beschaamd over hun eigen sterktes. “eigenlijk” zijn we wel goed in X, “misschien kan X wel een oplossing zijn”, “eventueel is X interessant”… 0 reactie(s)

do's en don'ts
12/04/2012
Een GPS geeft bij elke straat opnieuw instructies. Als je volgende keer zelf de weg moet zoeken, dan vind je hem niet eens meer zonder GPS. Dus geef als sales coach geen micro-instructies, anders kunnen je mensen het nooit zelfstandig! 1 reactie(s)

do's en don'ts
11/04/2012
Zoek de gelijkenissen met de klant. Als de klant van katten houdt, en jij houdt van honden, zeg dan: "ik hou ook van huisdieren", en je zit direct op dezelfde golflengte! 0 reactie(s)

do's en don'ts
10/04/2012
Vind je klant je prijs te hoog, verdedig dan niet je prijs, maar vestig dan de aandacht op de andere aankoopcriteria! 0 reactie(s)

do's en don'ts
17/02/2012
Verkoop iets meer dan je bedrijf vandaag aankan. Zo krijg jij de bestelbon en zo blijft jouw bedrijf marktconform! 0 reactie(s)

do's en don'ts
20/01/2012
Vraag niet om de deal, maar stel deze voor. Dus niet "wil u ermee van start gaan?", maar wel "ik stel voor om er mee van start te gaan". 0 reactie(s)

do's en don'ts
12/01/2012
Stel geen vragen aan de klant waarvan het antwoord op internet te vinden is. Klanten ervaren dit gewoon als lastig, dus zeker niet als echte interesse. 1 reactie(s)

do's en don'ts
11/01/2012
Geef klanten iets waar ze NU METEEN van profiteren. Mensen krijgen nog liever NU 50 euro, dan over 3 maanden 100 euro :-) 1 reactie(s)

do's en don'ts
10/01/2012
Klanten kopen enkel als 3 voorwaarden vervuld zijn: ze houden van uw product, ze houden van uw bedrijf, en ze houden van u :-). Dus... zorg ervoor dat deze 3 zijn ingevuld! 0 reactie(s)

do's en don'ts
09/01/2012
Als de klant niet wil kopen, vraag dan nooit "waarom niet?". Dit levert enkel extra redenen en vooral excuses op. 0 reactie(s)

do's en don'ts
09/12/2011
Nogmaals "wees niet interessant, maar wees geďnteresseerd!" 0 reactie(s)

do's en don'ts
10/10/2011
vraag niet hoe groot iets moet zijn, vraag vooral waarom het zo groot moet zijn, dan verkoop je veel gemakkelijker! 0 reactie(s)

do's en don'ts
07/09/2011
Laat mensen liever inschrijven voor 75 EUR per kwartaal, in plaats van 300 EUR per jaar. Dat klinkt psychologisch beter! 0 reactie(s)

do's en don'ts
26/08/2011
Zeg niet "wij bieden...", want dan gaat het gesprek over uw product. Zeg daarom best "u krijgt...", dan gaat het gesprek over de klant! 0 reactie(s)

do's en don'ts
09/08/2011
Als de klant om referenties vraagt, dan overweegt hij om te kopen. Sluit dan de deal af, in plaats van gewoon referenties te geven! 1 reactie(s)

do's en don'ts
06/05/2011
zeg niet wat je niet wilt, maar vraag om wat je wel wilt. En je zult krijgen! 0 reactie(s)

do's en don'ts
13/04/2011
Zo veel mogelijk service verlenen om te verkopen? Neen, zoveel mogelijk verkopen om daarna service te verlenen :-) 0 reactie(s)

do's en don'ts
05/04/2011
Je kunt mensen niet overtuigen om van je te houden, maar je kunt ze wel doen kopen. Dat telt voor de ware verkoper :-) 0 reactie(s)

do's en don'ts
01/04/2011
Veel verkopers willen de klant zo goed mogelijk informeren... Fout! Informeer beter precies voldoende om de bestelbon te krijgen :-) 0 reactie(s)

do's en don'ts
30/03/2011
zeg best "gelukkig kan het morgen al", in plaats van "helaas kan het morgen pas" 0 reactie(s)

do's en don'ts
22/03/2011
als de klant zegt "wat kan dit toestel?", zeg dan best eerst "u overweegt het in huis te halen, ..." 0 reactie(s)

do's en don'ts
17/03/2011
zeg niet "ik heb de info niet, ik kan enkel afwachten". Zeg wel "ik ga voor u opzoeken wie de info heeft en bel u direct terug". 0 reactie(s)

do's en don'ts
03/03/2011
Zeg niet "u kunt ons vergelijken met bedrijf X", zeg beter: "bedrijf X is vergelijkbaar met ons". Zet jezelf dus centraal! 2 reactie(s)

do's en don'ts
25/02/2011
Zeg nooit "ik begrijp dat u het duur vindt". Je wil dat immers niet begrijpen! 0 reactie(s)

do's en don'ts
15/02/2011
Als je klachten krijgt, zie deze dan gewoon als een opportuniteit: de klant geeft u de kans om iets extra's te doen! 0 reactie(s)

do's en don'ts
09/02/2011
Probeer niet in 1 minuut uit te leggen wat je doet, ook niet op recepties, toevallige ontmoetingen, ... Dus geen elevator speech, maar wel oprechte interesse! 0 reactie(s)

do's en don'ts
31/01/2011
Vermijd woorden als "misschien", "mogelijk", "eventueel", ... Ze stralen onzekerheid uit. Vervang ze daarom door "zeker", "absoluut", "natuurlijk", "vanzelfsprekend", ... ! 0 reactie(s)

do's en don'ts
10/01/2011
Wacht niet tot de klant vragen stelt, maar begin zelf met vragen stellen! 0 reactie(s)

do's en don'ts
07/01/2011
het beste PRODUCT aanbieden is niet per se nodig. Om te verkopen moet je er in geloven dat JIJZELF de moeite waard bent . Zelfvertrouwen maakt het verschil, niet het product! 1 reactie(s)

do's en don'ts
05/01/2011
Als de klant zegt "ik bel u nog wel", ga dan zeker niet zitten wachten tot hij belt... 0 reactie(s)

do's en don'ts
20/12/2010
Zeker niet doen: offertes sturen en dan nabellen. Wel doen: offertes brengen naar de klant, bespreken en deal afsluiten. 0 reactie(s)

do's en don'ts
06/12/2010
Niet de klant pushen, maar wel trekken: met charme, positivisme, oplossingen, raad en daad, maar... wel over de streep trekken! 1 reactie(s)

do's en don'ts
22/11/2010
Verkoopgesprek: praat niet over jouw product, maar over de klant! 0 reactie(s)

do's en don'ts
08/11/2010
Als het minder goed gaat in de verkoop, wijs dan naar jezelf, en niet naar de omstandigheden. Als het goed gaat, precies hetzelfde! 0 reactie(s)

do's en don'ts
05/11/2010
Probeer niet direct JA te krijgen van de klant, de NEE's zijn véél belangrijker! 0 reactie(s)

do's en don'ts
18/10/2010
Maak tijdens het verkopen geen inventaris van wat de klant al heeft, maar onderzoek wat de klant in de toekomst wil hebben! 0 reactie(s)

do's en don'ts
11/10/2010
stel niet gewoon open vragen, maar wees vooral echt geďnteresseerd in de klant! 0 reactie(s)

do's en don'ts
23/09/2010
Als je duurder bent dan de concurrent, verdedig dan niet je prijs, maar geef aan wat de klant krijgt voor het prijsverschil! 0 reactie(s)

do's en don'ts
14/09/2010
De sterkste vraag is niet 'wat hebt u nodig?', maar wel 'vertel eens over u?'. Eerst de klant, dan pas zijn/haar wensen! 0 reactie(s)

do's en don'ts
10/09/2010
Vraag de klant niet wie zijn leverancier is en wat deze doet, maar vraag wat er voor de klant nodig is om van leverancier te veranderen. 0 reactie(s)

do's en don'ts
07/09/2010
Psychologie: vervang je gedachte 'ik moet mijn klanten nog bellen' eens door 'ik wil graag mijn klanten nog bellen' ... 2 reactie(s)

do's en don'ts
26/08/2010
niet "vertel me over uw behoeften", wel "vertel me over u". 0 reactie(s)

do's en don'ts
19/08/2010
Met welk doel ga je straks naar de klant? Wat wil je bereiken? Als het niets te maken heeft met een (toekomstige) deal...think again! 0 reactie(s)

do's en don'ts
12/08/2010
Empathie? "IK begrijp dat u dat wilt", dat gaat vooral over jezelf en over wat JIJ begrijpt. 0 reactie(s)

home




Top Sales Training
Unieke sales training met direct
meetbaar resultaat én implementatie
training.sb-management.be

Bekijk meteen ook alle items per categorie!
persoonlijke ervaringen (17)
? (25)
Copy/Paste (30)
do's en don'ts (52)
Full Story (2)
FUN (34)
leugentjes om bestwil (13)
LINK (17)
MyQuote (55)
Nieuwe gezegdes (6)
Proficiat! (3)
Retro (2)
Sales Training (10)
Service (8)
Solution selling? (5)
Soorten klanten (8)
Tevreden klanten (16)
Verkopen is... (56)
YourQuote (16)
Zo kan het ook... (7)





SB Management | Gemeentestraat 152 | 3010 Leuven
0495 28 11 38 | e-mail ons | gebruiksvoorwaarden
Full site: www.sb-management.be