MyQuote
10/01/2015
|
Als een gezin in een speelgoedwinkel binnenkomst, dan vraagt de verkoper niet "wat heb je nodig?", maar hij vraagt "wat wens je allemaal te hebben?" . Vragen naar wensen brengt meer op dan vragen naar noden :-)
0 reactie(s)
|
MyQuote
01/04/2014
|
Professionele inkopers doen vandaag 2 dingen: jou provoceren om je in onbalans te brengen en voortdurend testen of de prijsbodem al bereikt is :-(
0 reactie(s)
|
MyQuote
21/03/2014
|
Consultative selling: iedere verkoper stelt vandaag dezelfde vragen aan dezelfde klanten om dezelfde behoeften te ontdekken... Is dat echt productief?
0 reactie(s)
|
MyQuote
19/03/2014
|
Mensen uit elkaar drijven is erg eenvoudig, mensen met elkaar verbinden is echter het moelijkste wat er is. En dat laatste is de essentie van verkopen!
0 reactie(s)
|
MyQuote
17/02/2014
|
Alles wat een verhaal heeft, verkoopt voor meer geld :-)
0 reactie(s)
|
MyQuote
24/09/2013
|
Er zijn 2 drivers nodig om iets te bereiken: passie en doorzettingsvermogen. De passie geeft energie, het doorzettingsvermogen kost energie....
0 reactie(s)
|
MyQuote
12/06/2013
|
De beste verkopers vinden vooral aanknopingspunten in wat de klant zegt, anderen vinden vooral aanknopingspunten in hun producteigenschappen...
0 reactie(s)
|
MyQuote
16/04/2013
|
Dienstverleners zetten problemen om in oplossingen. Verkopers zetten problemen om in opportuniteiten en deals :-)
0 reactie(s)
|
MyQuote
21/12/2012
|
Handelaren hebben een eenvoudig principe: z.m.m.m.m.m. Vrij vertaald: zo min mogelijk moeite, maximale marge!
0 reactie(s)
|
MyQuote
16/02/2012
|
Wie risicoschuw is, zal nog liever niets doen, dan een risico nemen. Verkopers durven het risico aan om soms te falen, jij ook?
0 reactie(s)
|
MyQuote
15/02/2012
|
Verkopen = Challengen. Durf uit te dagen, maar liefst wel op een galante manier :-)
0 reactie(s)
|
MyQuote
14/02/2012
|
Voor de realisten onder jullie... wie met beide voeten op de grond staat, komt geen stap vooruit, ook niet in de verkoop :-)
0 reactie(s)
|
MyQuote
13/02/2012
|
Gras groeit niet door eraan te trekken, ook niet in de verkoop. Maar niet alle klanten gedragen zich als gras :-)
0 reactie(s)
|
MyQuote
22/12/2011
|
Topverkopers hebben evenveel tegenslag als andere verkopers. Het verschil is dat ze energie hebben om te blijven doorzetten, omdat ze verkopen leuk vinden!
1 reactie(s)
|
MyQuote
11/10/2011
|
Iets nieuws leren is 10 keer eenvoudiger dan iets ouds afleren. Leer dus gewoon nieuwe oplossingen voor oude problemen :-)
0 reactie(s)
|
MyQuote
27/09/2011
|
Met wat extra charme en flirten, kan je veel minder goede (product-) eigenschappen nogal gemakkelijk verbloemen :-)
0 reactie(s)
|
MyQuote
26/09/2011
|
De basis van succes: als het fout gaat, wijs dan naar jezelf. Als het goed gaat ook :-)
0 reactie(s)
|
MyQuote
06/09/2011
|
Als je over producten begint, dan weet de klant dat je wilt verkopen, in plaats van zijn behoeften invullen.
0 reactie(s)
|
MyQuote
02/09/2011
|
Hoe groter het risico is dat je neemt, hoe groter het effect...
0 reactie(s)
|
MyQuote
22/08/2011
|
Je leert vooral uit je fouten, dus is het tijd om wat meer fouten te maken om vooruit te komen met je verkoopaanpak :-)
0 reactie(s)
|
MyQuote
08/08/2011
|
Het is voor een ervaren verkoper moeilijker om van zijn verkoopaanpak af te stappen dan om nieuwe aanpak te leren...
0 reactie(s)
|
MyQuote
07/06/2011
|
Verkopen is tegengesteld aan helpen. Dus niet verkopen door te helpen, maar eerst verkopen en daarna pas helpen!
0 reactie(s)
|
MyQuote
05/05/2011
|
als je het beter weet dan de klant, dan is het risico reëel dat je betweterig wordt :-)
0 reactie(s)
|
MyQuote
02/05/2011
|
Realist? Als je met je twee voeten op de grond staat, kom je geen stap vooruit!
0 reactie(s)
|
MyQuote
15/04/2011
|
Je kan mensen sterk beïnvloeden door iets klein te geven en iets groot in ruil te vragen
0 reactie(s)
|
MyQuote
08/04/2011
|
Verkopers kun je in 5 minuten aanwerven. Stel hen enkele vragen. Verkopers gaan deze niet gewoon beantwoorden, ze beginnen direct zichzelf te verkopen.
0 reactie(s)
|
MyQuote
30/03/2011
|
Een goede sales doelstelling heeft 50% slaagkans, dat is de beste uitdaging!
0 reactie(s)
|
MyQuote
08/03/2011
|
Als je de vragen van de klant in een te vroeg stadium beantwoordt, dan verliest hij snel zijn interesse!
0 reactie(s)
|
MyQuote
04/03/2011
|
Terugkomende op het vorige bericht: wie er gelijk heeft, maakt niet uit in de verkoop, daar gaat het immers uitsluitend om wie de deal afsluit
0 reactie(s)
|
MyQuote
22/02/2011
|
Als je klant echt geen geld heeft, stop dan met verkopen!
0 reactie(s)
|
MyQuote
07/02/2011
|
Verkopers geven de klant iets om naar uit te kijken. Dienstverleners geven de klant iets om op terug te kijken. De verkoper creëert positieve spanning, de dienstverlener creëert rust :-)
0 reactie(s)
|
MyQuote
03/02/2011
|
Voordelen komen nooit alleen, maar in pakjes van 3 tegelijk!
0 reactie(s)
|
MyQuote
02/02/2011
|
Het gemakkelijkste aan verkopen: de deal afsluiten. Hetgeen de meeste verkopers niet durven: de deal afsluiten!
0 reactie(s)
|
MyQuote
20/01/2011
|
De meeste mensen zijn risico-vermijdend. Verkoop hen vooral zekerheid en veiligheid, en soms imago. Maar vermijd het woord "verandering" !
0 reactie(s)
|
MyQuote
12/01/2011
|
Het lastigste karwei voor goede verkopers is... onderweg zijn in de file...
0 reactie(s)
|
MyQuote
23/12/2010
|
Uitdagende doelstellingen stellen, helpt méér om te motiveren, dan het aanreiken van veel middelen...
0 reactie(s)
|
MyQuote
10/12/2010
|
Elke klant vraagt zich af "waarom zou ik zaken doen met u?". Als het antwoord "onze goede kwaliteit en goede service" is, dan verkoop je die dag niet. Dat zegt namelijk iedereen :-)
0 reactie(s)
|
MyQuote
19/11/2010
|
Met wilskracht bereik je soms je doel, met enthousiasme altijd. En wilskracht kost energie, enthousiasme levert energie op!
0 reactie(s)
|
MyQuote
18/11/2010
|
No discussions. Wie de discussie met de klant verliest, verliest zijn klant. Wie de discussie met de klant wint, ook. Dus, no discussions.
0 reactie(s)
|
MyQuote
04/11/2010
|
Klanten die te snel ja zeggen, leveren meestal later problemen op. Ik heb liever klanten die eerst neen zeggen, voordat ze ja zeggen!
0 reactie(s)
|
MyQuote
02/11/2010
|
Gras groeit niet door eraan te trekken, ook niet in de verkoop. Maar niet alle klanten gedragen zich als gras :-)
0 reactie(s)
|
MyQuote
20/10/2010
|
80% van de mensen die de aankoop uitstelt, koopt uiteindelijk ergens anders. Tenzij u op elegante wijze toch de deal direct binnenhaalt!
0 reactie(s)
|
MyQuote
19/10/2010
|
Als je in een verkoopgesprek de vragen van de klant zuiver informatief beantwoordt, dan is de deal verder weg dan ooit.
0 reactie(s)
|
MyQuote
05/10/2010
|
Wanneer de verkoper begint te vertellen over hoe goed zijn product is, dan begint de klant al snel af te haken...
0 reactie(s)
|
MyQuote
04/10/2010
|
Mijn grootste meevaller als verkoper? Dat ik goed met tegenvallers overweg kan :-)
0 reactie(s)
|
MyQuote
21/09/2010
|
Steeds meer mensen tellen nog maar tot drie: als ze even in de rij moeten wachten, als de computer opstart, als het 0800 nummer zegt "nog even geduld", 1-2-3 en ze ontploffen al :-)
1 reactie(s)
|
MyQuote
20/09/2010
|
Als je doel hoger ligt dan je beschikbare middelen toelaten, pas dan je middelen aan, niet je doel...
0 reactie(s)
|
MyQuote
15/09/2010
|
Als de klant 'neen, want...' zegt, dan ben je goed onderweg: nu enkel nog de reden van de neen wegnemen en je hebt een JA!
2 reactie(s)
|
MyQuote
06/09/2010
|
Een hoge prijs is veel gemakkelijker te verdedigen en te verklaren dan een lage prijs.
1 reactie(s)
|
MyQuote
03/09/2010
|
Een mens went aan alles. Dus leg de lat hoog voor jezelf, ook dat went!
3 reactie(s)
|
MyQuote
30/08/2010
|
Ik wil niet dat de klant mijn product interessant vindt, maar ik wil gewoon dat hij koopt!
0 reactie(s)
|
MyQuote
29/08/2010
|
voor verkopers is het altijd het uur van de waarheid, letterlijk en figuurlijk
1 reactie(s)
|
MyQuote
23/08/2010
|
de klant heeft je niet per se nodig, maar je kan wel heel gewenst worden... dat laatste bereik je met verkopen!
0 reactie(s)
|
MyQuote
16/08/2010
|
mensen kiezen meestal nog liever voor de sympathiekste verkoper dan voor het beste product...
0 reactie(s)
|
MyQuote
18/07/2010
|
om je geld te verdienen met sporten: 10.000 uren training. Om je geld te verdienen als verkoper: 3 dagen training en dan direct aan de slag gaan!
2 reactie(s)
|
home
Top Sales Training
Unieke sales training met direct
meetbaar resultaat én implementatie
training.sb-management.be
Bekijk meteen ook alle items per categorie!
persoonlijke ervaringen (17)
? (25)
Copy/Paste (30)
do's en don'ts (52)
Full Story (2)
FUN (34)
leugentjes om bestwil (13)
LINK (17)
MyQuote (55)
Nieuwe gezegdes (6)
Proficiat! (3)
Retro (2)
Sales Training (10)
Service (8)
Solution selling? (5)
Soorten klanten (8)
Tevreden klanten (16)
Verkopen is... (56)
YourQuote (16)
Zo kan het ook... (7)
SB Management | Gemeentestraat 152 | 3010 Leuven
0495 28 11 38 | e-mail ons | gebruiksvoorwaarden
Full site: www.sb-management.be
|